Organizujemy konkursy internetowe angażujące społeczność
Organizując konkurs internetowy docierasz do właściwej grupy odbiorców, budujesz ich zaufanie
Daje to w dalszej perspektywie wymierne korzyści. Klienci chętniej odwiedzają Twoją stronę i podejmują decyzje zakupowe.
Gwarancja skuteczności obsługi social media
Tworzymy indywidualne projekty konkursów internetowych z gwarancją skuteczności za 299 zł/mc.
Specjalizujemy się w obsłudze wszystkich firm z branży AUTOMOTIVE.
Konkursy internetowe to doskonały sposób na budowanie relacji i długotrwałych więzi z klientami. To także jedna z lepszych form promocji Twojej firmy, niewymagająca dużych nakładów finansowych. Konkurs sam w sobie jest formą promocji, a dobrze zorganizowany jest w stanie przyciągnąć osoby, które nie znają jeszcze Twojej marki.
konkursy internetowe
Czym jest konkurs internetowy?
Zdefiniować czym jest konkurs wcale nie jest łatwo, dlatego posłużymy się tutaj definicją słownikową.
Konkurs to rodzaj przyrzeczenia publicznego, w którym ustalony został termin ubiegania się o nagrodę za spełnienie określonych warunków lub uzyskanie najlepszego rezultatu. Oznacza to, że w wyniku rozstrzygnięcia konkursu organizator jest zobowiązany wręczyć zwycięzcy nagrodę. Jeśli tego nie zrobi, ten ma prawo ubiegać się o nią na drodze sądowej.
konkursy internetowe
Konkurs, a loteria
O wygranej w konkursie nie może decydować przypadek.
Gdy o zwycięstwie decyduje los, mamy do czynienia z loterią, a nie konkursem. Wiąże się to z koniecznością uzyskania zgody od Dyrektora Izby Administracji Skarbowej. Aby konkurs nie stał się loterią, o wygranej powinny decydować obiektywne czynniki (np. najszybsza odpowiedź) lub subiektywne (np. najładniejsza praca konkursowa). Zasady uczestnictwa w konkursie oraz sposób wyłonienia zwycięzcy powinny być zawarte w regulaminie.
konkursy internetowe
Jak zorganizować legalny konkurs internetowy?
Wyznacz cel
Cel konkursu może być dowolny, ważne jednak by łatwo dało się zmierzyć jego wyniki. Najczęściej wybieranym celem jest wzrost sprzedaży, ale warto pamiętać, że klienci niechętnie patrzą na konieczność zakupu produktu tylko po to żeby móc coś później wygrać. O wiele lepiej skoncentrować się na korzyściach długoterminowych, budujących relacje z odbiorcami. Celem może być zatem zwiększenie ruchu na stronie, zapisanie na newsletter lub zdobycie nowych fanów na Facebooku.
Określ zasady konkursu
Zbyt skomplikowane zasady oraz zadanie przekraczające możliwości uczestników raczej zniechęcą do udziału w konkursie. Udział w konkursie powinien być przyjemnym doświadczeniem, nawet w przypadku, gdy nie zostanie się laureatem. Organizując konkurs oparty na przesłaniu treści warto skupić się na jednym rodzaju. Niezależnie, czy będzie to tekst, zdjęcie czy video musisz jasno określić temat, najlepiej powiązany bezpośrednio z Twoją firmą.
Dane osobowe uczestników
Ludzie niechętnie dzielą się danymi osobowymi, a konkurs internetowy może być traktowany jako forma zbierania danych o uczestnikach. Podanie imienia, nazwiska i adresu mailowego to jednak niezbędne minimum w przypadku jakiegokolwiek konkursu. Jeśli potrzebne będą również numer telefonu i adres, to warto przedstawić uzasadnienie podania takich danych (np. potrzebne będą do wysyłki nagrody). Zbierając dane osobowe zawsze pamiętaj o wszystkich wymogach prawnych.
Czas trwania konkursu
Bardzo ważne jest wyraźne określenie ram czasowych Twojego konkursu. Nie ma uniwersalnej zasady mówiącej o tym, jak długo powinien trwać konkurs internetowy. Zbyt krótkie mogą nie zdążyć przyciągnąć wystarczającej liczby uczestników, a trwające zbyt długo mogą spowodować spadek zainteresowania. Optymalnym czasem trwania konkursu internetowego jest tydzień lub dwa, choć nic nie stoi na przeszkodzie by w niektórych przypadkach termin ten był dłuższy.
Nagrody
Nagroda jest największą zachętą do udziału w konkursie. Musi być atrakcyjna dla uczestników, a najlepiej związana z produktami lub usługami, które oferuje Twoja firma. Dla klientów auto szkoły darmowa godzina jazdy może nie być zbyt atrakcyjną nagrodą, ale gdy zobaczą, że do wygrania jest cały kurs, to z pewnością chętniej wezmą udział w konkursie.
Promowanie konkursu
Konkursy internetowe idealnie nadają się jako materiał promocyjny dla Twojego biznesu. Trzeba jednak promować je bardzo rozważnie. Unikaj spamu i zachęcania do wzięcia udziału w konkursie na siłę. Konkurs internetowy możesz promować np. w mediach społecznościowych, mailowo, na forach tematycznych lub w Google Ads. Pamiętaj przy tym, że celem konkursu ma być budowanie dobrych relacji z odbiorcami, a nie frustrowanie ich tą samą treścią we wszystkich możliwych kanałach.
Wybierz zwycięzcę i powiadom go o wygranej
Konkursy internetowe idealnie nadają się jako materiał promocyjny dla Twojego biznesu. Trzeba jednak promować je bardzo rozważnie. Unikaj spamu i zachęcania do wzięcia udziału w konkursie na siłę. Konkurs internetowy możesz promować np. w mediach społecznościowych, mailowo, na forach tematycznych lub w Google Ads. Pamiętaj przy tym, że celem konkursu ma być budowanie dobrych relacji z odbiorcami, a nie frustrowanie ich tą samą treścią we wszystkich możliwych kanałach.
Wybierz zwycięzcę i powiadom go o wygranej
Sposobów wybrania zwycięzcy konkursu jest kilka. Najpopularniejszą jest powołanie komisji konkursowej spośród pracowników Twojej firmy, która dokona wyboru najlepszej pracy. Jeśli o wygranej decyduje największa liczba lajków lub jakakolwiek inna forma głosowania, zwycięzcę możesz wyłonić samodzielnie. Dobrym pomysłem jest także zaproszenie do współpracy znanej osoby, która stanie się jurorem konkursowym i jednocześnie wypromuje Twój konkurs.
Co wyróżnia nasze projekty konkursów internetowych?
Szukasz kompetentnej firmy aby wykonała dla Ciebie usługę?
A może warto pomyśleć o kompleksowym rozwiązaniu Twojego problemu czy potrzeby!
Projekt AUTOMOTIVE to rozwiązanie oferujące produkty i usługi wraz z ich obsługą czy wdrożeniem. Innowacja naszego projektu polega na tym iż dostarczamy gotowy produkt lub usługę z gwarancją jej skuteczności.
Uruchom silnik projektu AUTOMOTIVE
Odbierz bezpłatny pomysł na konkurs
Chciał/a byś zorganizować konkurs internetowy, by szybciej osiągać cele biznesowe, lecz nie wiesz jak się za to zabrać? Skontaktuj się z nami i odbierz bezpłatny pomysł na konkurs, który możemy dla Ciebie zorganizować.
Odbierz bezpłatną kampanię
na social media
Dopasuj pakiet do swoich potrzeb
Basic
299zł
/ msc
- 1 konkurs rocznie
- Stworzenie katalogu nagród
- Napisanie regulaminu konkursu
- Wyznaczenie celu konkursu
- Określenie zasad konkursu
- Wybranie nagród dla uczestników
- Stworzenie narzędzi promocyjnych
Standard
699zł
/ msc
- 3 konkursy rocznie
- Stworzenie katalogu nagród
- Napisanie regulaminu konkursu
- Wyznaczenie celu konkursu
- Określenie zasad konkursu
- Wybranie nagród dla uczestników
- Stworzenie narzędzi promocyjnych
Pro
999zł
/ msc
- 6 konkursów rocznie
- Stworzenie katalogu nagród
- Napisanie regulaminu konkursu
- Wyznaczenie celu konkursu
- Określenie zasad konkursu
- Wybranie nagród dla uczestników
- Stworzenie narzędzi promocyjnych
.
Indywidualny projekt konkursu internetowego
Potrzebujesz czegoś więcej? W takim razie indywidualny projekt konkursu internetowego jest właśnie dla Ciebie.
Jeżeli potrzebujesz jeszcze bardziej zaawansowanego projektu to skontaktuj się z nami, a my prześlemy Tobie indywidualną wycenę wraz z naszym pomysłem!
konkursy internetowe
Sprawdź, jak organizujemy konkurs internetowy
Analizujemy grupę docelową
Na początku zawsze określamy grupę osób, które mogą być zainteresowane udziałem w konkursie. Poznając ich oczekiwania i preferencje jesteśmy w stanie wyznaczyć cel konkursu i dobrać nagrody w taki sposób, aby uzyskać jak największą aktywność uczestników. Staramy się zawsze wyznaczyć cel, który będzie łatwo zmierzyć, obserwując statystki. Dzięki temu sam przekonasz się na przykład, jak konkurs internetowy zwiększa ruch na stronie internetowej.
Piszemy scenariusz konkursu
Pod hasłem scenariusz kryje się w tym przypadku określenie zasad udziału w konkursie. Wyznaczamy zadanie konkursowe, którego przedmiotem może być np. napisanie treści związanej z Twoją firmą, przesłanie zdjęcia lub nagranie video z którymś z Twoich produktów. Zadanie konkursowe konstruujemy tak, aby było dość proste do wykonania, a jednocześnie dawało poczucie rywalizacji, a nie ograniczało się jedynie do polubienia i udostępnienia posta na Facebooku.
Tworzymy katalog nagród
Jeśli zależy Ci na dużej liczbie uczestników konkursu, to warto zagwarantować przynajmniej kilka nagród o różnej wartości. Jedna nagroda w konkursie, w którym udział biorą tysiące osób może zniechęcić niektórych uczestników. Oferując inne nagrody oprócz nagrody głównej, zwiększasz zainteresowanie konkursem.
Piszemy regulamin
Każdy legalny konkurs internetowy potrzebuje regulaminu. Napisanie go jest bolączką wielu organizatorów. Musi on zawierać informacje, kto jest organizatorem konkursu, zasady uczestnictwa w konkursie, czas jego trwania, listę nagród oraz wszelkie niezbędne klauzule o przetwarzaniu danych osobowych uczestników konkursu. Potrzebne będą też informacje o prawach autorskich i majątkowych do dzieła konkursowego, a nawet warunki reklamacji.
Strategia Social Media
Po pierwsze – strategia! Przed rozpoczęciem opracowywania strategii organizujemy warsztaty on-line, podczas których wspólnie określamy cele biznesowe oraz wytyczne strategii komunikacji. Prowadzenie mediów społecznościowych zawsze powinno dążyć do gromadzenia społeczności wokół marki, która jest zainteresowana daną tematyką. Określenie celów biznesowych pozwala nam na zdefiniowanie grup docelowych i określeniu person do których będzie skierowany content.
Strategia Social Media
Po pierwsze – strategia! Przed rozpoczęciem opracowywania strategii organizujemy warsztaty on-line, podczas których wspólnie określamy cele biznesowe oraz wytyczne strategii komunikacji. Prowadzenie mediów społecznościowych zawsze powinno dążyć do gromadzenia społeczności wokół marki, która jest zainteresowana daną tematyką. Określenie celów biznesowych pozwala nam na zdefiniowanie grup docelowych i określeniu person do których będzie skierowany content.
Strategia Social Media
Po pierwsze – strategia! Przed rozpoczęciem opracowywania strategii organizujemy warsztaty on-line, podczas których wspólnie określamy cele biznesowe oraz wytyczne strategii komunikacji. Prowadzenie mediów społecznościowych zawsze powinno dążyć do gromadzenia społeczności wokół marki, która jest zainteresowana daną tematyką. Określenie celów biznesowych pozwala nam na zdefiniowanie grup docelowych i określeniu person do których będzie skierowany content.
Strategia Social Media
Po pierwsze – strategia! Przed rozpoczęciem opracowywania strategii organizujemy warsztaty on-line, podczas których wspólnie określamy cele biznesowe oraz wytyczne strategii komunikacji. Prowadzenie mediów społecznościowych zawsze powinno dążyć do gromadzenia społeczności wokół marki, która jest zainteresowana daną tematyką. Określenie celów biznesowych pozwala nam na zdefiniowanie grup docelowych i określeniu person do których będzie skierowany content.
Strategia Social Media
Po pierwsze – strategia! Przed rozpoczęciem opracowywania strategii organizujemy warsztaty on-line, podczas których wspólnie określamy cele biznesowe oraz wytyczne strategii komunikacji. Prowadzenie mediów społecznościowych zawsze powinno dążyć do gromadzenia społeczności wokół marki, która jest zainteresowana daną tematyką. Określenie celów biznesowych pozwala nam na zdefiniowanie grup docelowych i określeniu person do których będzie skierowany content.
Strategia Social Media
Po pierwsze – strategia! Przed rozpoczęciem opracowywania strategii organizujemy warsztaty on-line, podczas których wspólnie określamy cele biznesowe oraz wytyczne strategii komunikacji. Prowadzenie mediów społecznościowych zawsze powinno dążyć do gromadzenia społeczności wokół marki, która jest zainteresowana daną tematyką. Określenie celów biznesowych pozwala nam na zdefiniowanie grup docelowych i określeniu person do których będzie skierowany content.
Projekt konkursu internetowego pełen korzyści
Wzrost zaangażowania klientów
Organizując konkurs internetowy docierasz do właściwej grupy odbiorców, budujesz ich zaufanie, co daje w dalszej perspektywie wymierne korzyści. Klienci chętniej odwiedzają Twoją stronę i podejmują decyzje zakupowe.
Zwiększenie zasięgu
Konkurs internetowy nawet bez angażowania dużych środków w promocję jest w stanie dotrzeć do dużej grupy odbiorców. Dzięki temu skutecznie zwiększasz zasięg organiczny i budujesz w ludziach świadomość marki.
Wysoki współczynnik konwersji
Udział w konkursie zachęca do działania. Odbiorcy dużo chętniej komentują, klikają w linki przekierowujące do stron produktów, udostępniają Twoje treści czy też wykonują inne pożądane działania. Konkursy internetowe charakteryzują się wysokim współczynnikiem konwersji. Wpłynie to znacznie na Twoje zyski.
Niski koszt pozyskania ruchu organicznego
Zorganizowanie konkursu internetowego nie wymaga dużych środków na reklamę. Atrakcyjny konkurs z nagrodami sam w sobie staje się reklamą i jest w stanie zaangażować również postronnych użytkowników, którzy przy okazji sprawdzą ofertę Twojej firmy.
konkursy internetowe
Skorzystaj z naszego doświadczenia
Przykłady konkursów – czyli o tym, jak marki angażują fanów
Na początku przyjrzymy się konkursom kreatywnym. Najczęściej organizowane są one w mediach społecznościowych, w szczególności na Facebooku. Są to często jedne z najprostszych do przygotowania i cieszące się niemałym zainteresowaniem odbiorców akcje. Prawdopodobnie nieraz spotkałeś się z konkursami fotograficznymi i tekstowymi. To są najchętniej wykorzystywane formy konkursów kreatywnych, a to z prostego powodu - próg wejścia jest stosunkowo niski (dostęp do Internetu jest coraz większy i właściwie każdy ma już aparat w komórce), a dodatkowo łatwy w przygotowaniu (czasami wystarczy tylko ładny post w social mediach). Z organizacją loterii wiąże się nieco inna sprawa niż z konkursem (główną różnicą jest to, że o wyniku decyduje przypadek, a nie wykonanie zadania). Na przeprowadzenie loterii potrzebujesz otrzymać pozwolenie. Loteria podlega ustawie o grach hazardowych (Dz.U. 2009 nr 201 poz. 1540), a co za tym idzie, musisz zgłosić chęć org
Jak zorganizować konkurs
promujący sklep internetowy
W oparciu o trzy różne współczesne koncepcje marketingowe: marketing wirusowy, content marketing oraz crowdsourcing) wymyśliliśmy ideę konkursu, który mógłby być zorganizowany przez sklep internetowy. Postanowiliśmy w tym celu przygotować krótki poradnik o tym, jak naszym zdaniem mogłaby przebiegać realizacja takiej akcji promocyjnej. Inaczej sprawa wygląda w przypadku konkursów, w których uczestnicy muszą wykazać się kreatywnością i coś dla marki (organizatora) zrobić (i za to są właśnie nagradzani). A jeszcze lepiej zaangażować w głosowanie publiczność, co z jednej strony uwiarygodni cały przebieg konkursu (głosowania), a z drugiej uaktywni tych, którzy z jakiegoś powodu nie zdecydowali się wziąć w nim udziału (byli zbyt leniwi lub zwyczajnie nie czują się na siłach, aby przygotować dla nas to, o co prosimy).
Sprawdź nasze najlepsze projekty
Nie słowa, a czyny świadczą o naszych możliwościach
konkursy internetowe
Projekt innowacyjnego konceptu sprzedaży samochodów klasy premium poprzez indywidualne zamówienie
Projekt kompleksowej obsługi pielęgnacyjne dla samochodów używanych klasy premium
Projekt realizacji największego centrum pielęgnacji pojazdów na Śląsku
Projekt budowy strategii nowego oddziału studia detailingowego dla pojazdów super premium
Projekt sprzedaży pojazdów według indywidualnej konfiguracji
Projekt stworzenia przewagi konkurencyjne poprzez innowacyjne usługi modyfikacji nadwozia pojazdu
Sprawdź nasze najlepsze projekty
Projekt innowacyjnego konceptu sprzedaży samochodów klasy premium poprzez indywidualne zamówienie
Projekt kompleksowej obsługi pielęgnacyjne dla samochodów używanych klasy premium
Projekt realizacji największego centrum pielęgnacji pojazdów na Śląsku
Projekt budowy strategii nowego oddziału studia detailingowego dla pojazdów super premium
Projekt sprzedaży pojazdów według indywidualnej konfiguracji
Projekt stworzenia przewagi konkurencyjne poprzez innowacyjne usługi modyfikacji nadwozia pojazdu
Zainteresowały Cię nasze projekty kampanii reklamowych?
Wyślij do nas zapytanie i otrzymaj 10% rabatu na projekt strony internetowej
Najczęściej zadawane pytania...
Jaka jest różnica między konkursem a loterią?
Główną różnicą między konkursem a loterią jest sposób wyłonienia zwycięzcy. W konkursie decydują o tym czynniki obiektywne, jak np. najszybsza odpowiedź na pytanie konkursowe lub subiektywne (wybór najlepszej pracy konkursowej). Jeśli o zwycięstwie decyduje los, to mamy do czynienia z loterią, którą o ile nie chcemy naruszyć Ustawy o grach hazardowych, należy bezwzględnie zgłosić do Dyrektora Izby Administracji Skarbowej.
Jak zorganizować konkurs na Facebooku?
Organizując konkurs na Facebooku warto zapoznać się z Ustawą o grach hazardowych oraz regulaminem Facebooka. Portal wymaga od organizatora konkursu nie tylko przejrzystego regulaminu, ale również zawarcia w nim konkretnych punktów. Konieczne jest podkreślenie, że Facebook jest w pełni zwolniony z odpowiedzialności przez każdego uczestnika konkursu oraz, że konkurs nie jest w żaden sposób sponsorowany, popierany albo powiązany z Facebookiem. Co ciekawe, Facebook zabrania wykorzystywania połączeń między użytkownikami oraz ich osi czasu jako warunków uczestnictwa w konkursie. Oznacza to, że każdy konkurs polegający na udostępnianiu oraz oznaczaniu znajomych w postach jest nielegalny.
Dlaczego warto organizować konkursy internetowe?
Konkursy internetowe to doskonały sposób na budowanie relacji i długotrwałych więzi z klientami. To także jedna z lepszych form promocji Twojej firmy, niewymagająca dużych nakładów finansowych. Konkurs sam w sobie jest formą promocji, a dobrze zorganizowany jest w stanie przyciągnąć osoby, które nie znają jeszcze Twojej marki.
Czy konkurs musi mieć regulamin?
Tak, każdy konkurs internetowy musi mieć regulamin, w którym powinny znaleźć się informacje na temat tego, kto jest organizatorem konkursu, jakie są zasady uczestnictwa, czas trwania konkursu i jakie nagrody można wygrać. W regulaminie muszą znaleźć się także klauzule o przetwarzaniu danych osobowych, prawach autorskich i majątkowych do dzieła konkursowego, a także warunki składania reklamacji.
- Sawy-Calińskiego 32a
- 31-988 Kraków
- +48 603 89 82 52
- krakow@projektautomotive.pl
- Pszeniczna 1
- 95-010 Stryków
- +48 604 116 050
- lodz@projektautomotive.pl
- Wiśniowa 20/2
- 85-364 Bydgoszcz
- +48 512 156 718
- bydgoszcz@projektautomotive.pl
- Sawy-Calińskiego 32a
- 31-988 Kraków
- +48 603 89 82 52
- krakow@projektautomotive.pl
- Pszeniczna 1
- 95-010 Stryków
- +48 604 116 050
- lodz@projektautomotive.pl
- Wiśniowa 20/2
- 85-364 Bydgoszcz
- +48 512 156 718
- bydgoszcz@projektautomotive.pl