Organizujemy konkursy internetowe angażujące społeczność

Organizując konkurs internetowy docierasz do właściwej grupy odbiorców, budujesz ich zaufanie

Daje to w dalszej perspektywie wymierne korzyści. Klienci chętniej odwiedzają Twoją stronę i podejmują decyzje zakupowe.

Gwarancja skuteczności obsługi social media

Tworzymy indywidualne projekty konkursów internetowych z gwarancją skuteczności za 299 zł/mc.

Specjalizujemy się w obsłudze wszystkich firm z branży AUTOMOTIVE.

Konkursy internetowe to doskonały sposób na budowanie relacji i długotrwałych więzi z klientami. To także jedna z lepszych form promocji Twojej firmy, niewymagająca dużych nakładów finansowych. Konkurs sam w sobie jest formą promocji, a dobrze zorganizowany jest w stanie przyciągnąć osoby, które nie znają jeszcze Twojej marki.

konkursy internetowe

Czym jest konkurs internetowy?

Zdefiniować czym jest konkurs wcale nie jest łatwo, dlatego posłużymy się tutaj definicją słownikową.

Konkurs to rodzaj przyrzeczenia publicznego, w którym ustalony został termin ubiegania się o nagrodę za spełnienie określonych warunków lub uzyskanie najlepszego rezultatu. Oznacza to, że w wyniku rozstrzygnięcia konkursu organizator jest zobowiązany wręczyć zwycięzcy nagrodę. Jeśli tego nie zrobi, ten ma prawo ubiegać się o nią na drodze sądowej.

konkursy internetowe

Konkurs, a loteria

O wygranej w konkursie nie może decydować przypadek.

Gdy o zwycięstwie decyduje los, mamy do czynienia z loterią, a nie konkursem. Wiąże się to z koniecznością uzyskania zgody od Dyrektora Izby Administracji Skarbowej. Aby konkurs nie stał się loterią, o wygranej powinny decydować obiektywne czynniki (np. najszybsza odpowiedź) lub subiektywne (np. najładniejsza praca konkursowa). Zasady uczestnictwa w konkursie oraz sposób wyłonienia zwycięzcy powinny być zawarte w regulaminie.

konkursy internetowe

Jak zorganizować legalny konkurs internetowy?

01

Wyznacz cel

Cel konkursu może być dowolny, ważne jednak by łatwo dało się zmierzyć jego wyniki. Najczęściej wybieranym celem jest wzrost sprzedaży, ale warto pamiętać, że klienci niechętnie patrzą na konieczność zakupu produktu tylko po to żeby móc coś później wygrać. O wiele lepiej skoncentrować się na korzyściach długoterminowych, budujących relacje z odbiorcami. Celem może być zatem zwiększenie ruchu na stronie, zapisanie na newsletter lub zdobycie nowych fanów na Facebooku.

02

Określ zasady konkursu

Zbyt skomplikowane zasady oraz zadanie przekraczające możliwości uczestników raczej zniechęcą do udziału w konkursie. Udział w konkursie powinien być przyjemnym doświadczeniem, nawet w przypadku, gdy nie zostanie się laureatem. Organizując konkurs oparty na przesłaniu treści warto skupić się na jednym rodzaju. Niezależnie, czy będzie to tekst, zdjęcie czy video musisz jasno określić temat, najlepiej powiązany bezpośrednio z Twoją firmą.

03

Dane osobowe uczestników

Ludzie niechętnie dzielą się danymi osobowymi, a konkurs internetowy może być traktowany jako forma zbierania danych o uczestnikach. Podanie imienia, nazwiska i adresu mailowego to jednak niezbędne minimum w przypadku jakiegokolwiek konkursu. Jeśli potrzebne będą również numer telefonu i adres, to warto przedstawić uzasadnienie podania takich danych (np. potrzebne będą do wysyłki nagrody). Zbierając dane osobowe zawsze pamiętaj o wszystkich wymogach prawnych.

04

Czas trwania konkursu

Bardzo ważne jest wyraźne określenie ram czasowych Twojego konkursu. Nie ma uniwersalnej zasady mówiącej o tym, jak długo powinien trwać konkurs internetowy. Zbyt krótkie mogą nie zdążyć przyciągnąć wystarczającej liczby uczestników, a trwające zbyt długo mogą spowodować spadek zainteresowania. Optymalnym czasem trwania konkursu internetowego jest tydzień lub dwa, choć nic nie stoi na przeszkodzie by w niektórych przypadkach termin ten był dłuższy.

06

Nagrody

Nagroda jest największą zachętą do udziału w konkursie. Musi być atrakcyjna dla uczestników, a najlepiej związana z produktami lub usługami, które oferuje Twoja firma. Dla klientów auto szkoły darmowa godzina jazdy może nie być zbyt atrakcyjną nagrodą, ale gdy zobaczą, że do wygrania jest cały kurs, to z pewnością chętniej wezmą udział w konkursie.

07

Promowanie konkursu

Konkursy internetowe idealnie nadają się jako materiał promocyjny dla Twojego biznesu. Trzeba jednak promować je bardzo rozważnie. Unikaj spamu i zachęcania do wzięcia udziału w konkursie na siłę. Konkurs internetowy możesz promować np. w mediach społecznościowych, mailowo, na forach tematycznych lub w Google Ads. Pamiętaj przy tym, że celem konkursu ma być budowanie dobrych relacji z odbiorcami, a nie frustrowanie ich tą samą treścią we wszystkich możliwych kanałach.

08

Wybierz zwycięzcę i powiadom go o wygranej

Konkursy internetowe idealnie nadają się jako materiał promocyjny dla Twojego biznesu. Trzeba jednak promować je bardzo rozważnie. Unikaj spamu i zachęcania do wzięcia udziału w konkursie na siłę. Konkurs internetowy możesz promować np. w mediach społecznościowych, mailowo, na forach tematycznych lub w Google Ads. Pamiętaj przy tym, że celem konkursu ma być budowanie dobrych relacji z odbiorcami, a nie frustrowanie ich tą samą treścią we wszystkich możliwych kanałach.

09

Wybierz zwycięzcę i powiadom go o wygranej

Sposobów wybrania zwycięzcy konkursu jest kilka. Najpopularniejszą jest powołanie komisji konkursowej spośród pracowników Twojej firmy, która dokona wyboru najlepszej pracy. Jeśli o wygranej decyduje największa liczba lajków lub jakakolwiek inna forma głosowania, zwycięzcę możesz wyłonić samodzielnie. Dobrym pomysłem jest także zaproszenie do współpracy znanej osoby, która stanie się jurorem konkursowym i jednocześnie wypromuje Twój konkurs.

Co wyróżnia nasze projekty konkursów internetowych?

Szukasz kompetentnej firmy aby wykonała dla Ciebie usługę?

A może warto pomyśleć o kompleksowym rozwiązaniu Twojego problemu czy potrzeby!

Projekt AUTOMOTIVE to rozwiązanie oferujące produkty i usługi wraz z ich obsługą czy wdrożeniem. Innowacja naszego projektu polega na tym iż dostarczamy gotowy produkt lub usługę z gwarancją jej skuteczności.

Uruchom silnik projektu AUTOMOTIVE

Odbierz bezpłatny pomysł na konkurs

Chciał/a byś zorganizować konkurs internetowy, by szybciej osiągać cele biznesowe, lecz nie wiesz jak się za to zabrać? Skontaktuj się z nami i odbierz bezpłatny pomysł na konkurs, który możemy dla Ciebie zorganizować.

Odbierz bezpłatną kampanię
na social media

Odbierz bezpłatny pomysł na konkurs

Dopasuj pakiet do swoich potrzeb

Wygodny model subskrypcyjny ustalany indywidualnie wg potrzeb Twojej firmy. Poniżej prezentujemy przykładowe warianty.

Basic

299zł

/ msc

Standard

699zł

/ msc

Pro

999zł

/ msc

.

Indywidualny projekt konkursu internetowego

Potrzebujesz czegoś więcej? W takim razie indywidualny projekt konkursu internetowego jest właśnie dla Ciebie.

Jeżeli potrzebujesz jeszcze bardziej zaawansowanego projektu to skontaktuj się z nami, a my prześlemy Tobie indywidualną wycenę wraz z naszym pomysłem!

konkursy internetowe

Sprawdź, jak organizujemy konkurs internetowy

Analizujemy grupę docelową

Na początku zawsze określamy grupę osób, które mogą być zainteresowane udziałem w konkursie. Poznając ich oczekiwania i preferencje jesteśmy w stanie wyznaczyć cel konkursu i dobrać nagrody w taki sposób, aby uzyskać jak największą aktywność uczestników. Staramy się zawsze wyznaczyć cel, który będzie łatwo zmierzyć, obserwując statystki. Dzięki temu sam przekonasz się na przykład, jak konkurs internetowy zwiększa ruch na stronie internetowej.

01

Piszemy scenariusz konkursu

Pod hasłem scenariusz kryje się w tym przypadku określenie zasad udziału w konkursie. Wyznaczamy zadanie konkursowe, którego przedmiotem może być np. napisanie treści związanej z Twoją firmą, przesłanie zdjęcia lub nagranie video z którymś z Twoich produktów. Zadanie konkursowe konstruujemy tak, aby było dość proste do wykonania, a jednocześnie dawało poczucie rywalizacji, a nie ograniczało się jedynie do polubienia i udostępnienia posta na Facebooku.

02

Tworzymy katalog nagród

Jeśli zależy Ci na dużej liczbie uczestników konkursu, to warto zagwarantować przynajmniej kilka nagród o różnej wartości. Jedna nagroda w konkursie, w którym udział biorą tysiące osób może zniechęcić niektórych uczestników. Oferując inne nagrody oprócz nagrody głównej, zwiększasz zainteresowanie konkursem.

03

Piszemy regulamin

Każdy legalny konkurs internetowy potrzebuje regulaminu. Napisanie go jest bolączką wielu organizatorów. Musi on zawierać informacje, kto jest organizatorem konkursu, zasady uczestnictwa w konkursie, czas jego trwania, listę nagród oraz wszelkie niezbędne klauzule o przetwarzaniu danych osobowych uczestników konkursu. Potrzebne będą też informacje o prawach autorskich i majątkowych do dzieła konkursowego, a nawet warunki reklamacji.

04
01

Strategia Social Media

Po pierwsze – strategia! Przed rozpoczęciem opracowywania strategii organizujemy warsztaty on-line, podczas których wspólnie określamy cele biznesowe oraz wytyczne strategii komunikacji. Prowadzenie mediów społecznościowych zawsze powinno dążyć do gromadzenia społeczności wokół marki, która jest zainteresowana daną tematyką. Określenie celów biznesowych pozwala nam na zdefiniowanie grup docelowych i określeniu person do których będzie skierowany content.

02

Strategia Social Media

Po pierwsze – strategia! Przed rozpoczęciem opracowywania strategii organizujemy warsztaty on-line, podczas których wspólnie określamy cele biznesowe oraz wytyczne strategii komunikacji. Prowadzenie mediów społecznościowych zawsze powinno dążyć do gromadzenia społeczności wokół marki, która jest zainteresowana daną tematyką. Określenie celów biznesowych pozwala nam na zdefiniowanie grup docelowych i określeniu person do których będzie skierowany content.

03

Strategia Social Media

Po pierwsze – strategia! Przed rozpoczęciem opracowywania strategii organizujemy warsztaty on-line, podczas których wspólnie określamy cele biznesowe oraz wytyczne strategii komunikacji. Prowadzenie mediów społecznościowych zawsze powinno dążyć do gromadzenia społeczności wokół marki, która jest zainteresowana daną tematyką. Określenie celów biznesowych pozwala nam na zdefiniowanie grup docelowych i określeniu person do których będzie skierowany content.

04

Strategia Social Media

Po pierwsze – strategia! Przed rozpoczęciem opracowywania strategii organizujemy warsztaty on-line, podczas których wspólnie określamy cele biznesowe oraz wytyczne strategii komunikacji. Prowadzenie mediów społecznościowych zawsze powinno dążyć do gromadzenia społeczności wokół marki, która jest zainteresowana daną tematyką. Określenie celów biznesowych pozwala nam na zdefiniowanie grup docelowych i określeniu person do których będzie skierowany content.

05

Strategia Social Media

Po pierwsze – strategia! Przed rozpoczęciem opracowywania strategii organizujemy warsztaty on-line, podczas których wspólnie określamy cele biznesowe oraz wytyczne strategii komunikacji. Prowadzenie mediów społecznościowych zawsze powinno dążyć do gromadzenia społeczności wokół marki, która jest zainteresowana daną tematyką. Określenie celów biznesowych pozwala nam na zdefiniowanie grup docelowych i określeniu person do których będzie skierowany content.

06

Strategia Social Media

Po pierwsze – strategia! Przed rozpoczęciem opracowywania strategii organizujemy warsztaty on-line, podczas których wspólnie określamy cele biznesowe oraz wytyczne strategii komunikacji. Prowadzenie mediów społecznościowych zawsze powinno dążyć do gromadzenia społeczności wokół marki, która jest zainteresowana daną tematyką. Określenie celów biznesowych pozwala nam na zdefiniowanie grup docelowych i określeniu person do których będzie skierowany content.

Projekt konkursu internetowego pełen korzyści

Wzrost zaangażowania klientów

Organizując konkurs internetowy docierasz do właściwej grupy odbiorców, budujesz ich zaufanie, co daje w dalszej perspektywie wymierne korzyści. Klienci chętniej odwiedzają Twoją stronę i podejmują decyzje zakupowe.

Zwiększenie zasięgu

Konkurs internetowy nawet bez angażowania dużych środków w promocję jest w stanie dotrzeć do dużej grupy odbiorców. Dzięki temu skutecznie zwiększasz zasięg organiczny i budujesz w ludziach świadomość marki.

Wysoki współczynnik konwersji

Udział w konkursie zachęca do działania. Odbiorcy dużo chętniej komentują, klikają w linki przekierowujące do stron produktów, udostępniają Twoje treści czy też wykonują inne pożądane działania. Konkursy internetowe charakteryzują się wysokim współczynnikiem konwersji. Wpłynie to znacznie na Twoje zyski.

Niski koszt pozyskania ruchu organicznego

Zorganizowanie konkursu internetowego nie wymaga dużych środków na reklamę. Atrakcyjny konkurs z nagrodami sam w sobie staje się reklamą i jest w stanie zaangażować również postronnych użytkowników, którzy przy okazji sprawdzą ofertę Twojej firmy.

konkursy internetowe

Skorzystaj z naszego doświadczenia

Na początku przyjrzymy się konkursom kreatywnym. Najczęściej organizowane są one w mediach społecznościowych, w szczególności na Facebooku. Są to często jedne z najprostszych do przygotowania i cieszące się niemałym zainteresowaniem odbiorców akcje. Prawdopodobnie nieraz spotkałeś się z konkursami fotograficznymi i tekstowymi. To są najchętniej wykorzystywane formy konkursów kreatywnych, a to z prostego powodu - próg wejścia jest stosunkowo niski (dostęp do Internetu jest coraz większy i właściwie każdy ma już aparat w komórce), a dodatkowo łatwy w przygotowaniu (czasami wystarczy tylko ładny post w social mediach). Z organizacją loterii wiąże się nieco inna sprawa niż z konkursem (główną różnicą jest to, że o wyniku decyduje przypadek, a nie wykonanie zadania). Na przeprowadzenie loterii potrzebujesz otrzymać pozwolenie. Loteria podlega ustawie o grach hazardowych (Dz.U. 2009 nr 201 poz. 1540), a co za tym idzie, musisz zgłosić chęć org

W oparciu o trzy różne współczesne koncepcje marketingowe: marketing wirusowy, content marketing oraz crowdsourcing) wymyśliliśmy ideę konkursu, który mógłby być zorganizowany przez sklep internetowy. Postanowiliśmy w tym celu przygotować krótki poradnik o tym, jak naszym zdaniem mogłaby przebiegać realizacja takiej akcji promocyjnej. Inaczej sprawa wygląda w przypadku konkursów, w których uczestnicy muszą wykazać się kreatywnością i coś dla marki (organizatora) zrobić (i za to są właśnie nagradzani). A jeszcze lepiej zaangażować w głosowanie publiczność, co z jednej strony uwiarygodni cały przebieg konkursu (głosowania), a z drugiej uaktywni tych, którzy z jakiegoś powodu nie zdecydowali się wziąć w nim udziału (byli zbyt leniwi lub zwyczajnie nie czują się na siłach, aby przygotować dla nas to, o co prosimy).

Sprawdź nasze najlepsze projekty

Nie słowa, a czyny świadczą o naszych możliwościach

Zainteresowały Cię nasze projekty kampanii reklamowych?

Wyślij do nas zapytanie i otrzymaj 10% rabatu na projekt strony internetowej


Najczęściej zadawane pytania...

Jaka jest różnica między konkursem a loterią?

Główną różnicą między konkursem a loterią jest sposób wyłonienia zwycięzcy. W konkursie decydują o tym czynniki obiektywne, jak np. najszybsza odpowiedź na pytanie konkursowe lub subiektywne (wybór najlepszej pracy konkursowej). Jeśli o zwycięstwie decyduje los, to mamy do czynienia z loterią, którą o ile nie chcemy naruszyć Ustawy o grach hazardowych, należy bezwzględnie zgłosić do Dyrektora Izby Administracji Skarbowej.

Jak zorganizować konkurs na Facebooku?

Organizując konkurs na Facebooku warto zapoznać się z Ustawą o grach hazardowych oraz regulaminem Facebooka. Portal wymaga od organizatora konkursu nie tylko przejrzystego regulaminu, ale również zawarcia w nim konkretnych punktów. Konieczne jest podkreślenie, że Facebook jest w pełni zwolniony z odpowiedzialności przez każdego uczestnika konkursu oraz, że konkurs nie jest w żaden sposób sponsorowany, popierany albo powiązany z Facebookiem. Co ciekawe, Facebook zabrania wykorzystywania połączeń między użytkownikami oraz ich osi czasu jako warunków uczestnictwa w konkursie. Oznacza to, że każdy konkurs polegający na udostępnianiu oraz oznaczaniu znajomych w postach jest nielegalny.

Dlaczego warto organizować konkursy internetowe?

Konkursy internetowe to doskonały sposób na budowanie relacji i długotrwałych więzi z klientami. To także jedna z lepszych form promocji Twojej firmy, niewymagająca dużych nakładów finansowych. Konkurs sam w sobie jest formą promocji, a dobrze zorganizowany jest w stanie przyciągnąć osoby, które nie znają jeszcze Twojej marki.

Czy konkurs musi mieć regulamin?

Tak, każdy konkurs internetowy musi mieć regulamin, w którym powinny znaleźć się informacje na temat tego, kto jest organizatorem konkursu, jakie są zasady uczestnictwa, czas trwania konkursu i jakie nagrody można wygrać. W regulaminie muszą znaleźć się także klauzule o przetwarzaniu danych osobowych, prawach autorskich i majątkowych do dzieła konkursowego, a także warunki składania reklamacji.

Oddział Kraków
Oddział Łódź
Oddział Bydgoszcz
Oddział Kraków
Oddział Łódź
Oddział Bydgoszcz