Projekt innowacyjnego konceptu sprzedaży samochodów klasy premium poprzez indywidualne zamówienie

Projekt innowacyjnego konceptu sprzedaży samochodów klasy premium poprzez indywidualne zamówienie

Nowa forma sprzedaży pojazdów

Auto meritum to marka motoryzacyjna zajmująca się sprzedażą samochodów używanych w segmencie klasy premium.

Wraz z rozwojem działalności i wzrostem ilości sprzedanych samochodów narodziła się potrzeba stworzenia indywidualnej formuły sprzedaży samochodów dla kluczowych klientów.

Pisząc strategię projektu sprzedaży indywidualnego zamówienia pod nazwą Auto Meritum Concept postanowiliśmy sobie za cel stworzenie miejsca oraz jakości obsługi porównywalnej do klasy super premium takich marek jak Lamborghini, Bentley czy Ferrari.

Nowa forma sprzedaży pojazdów

Auto meritum to marka motoryzacyjna zajmująca się sprzedażą samochodów używanych w segmencie klasy premium.

Wraz z rozwojem działalności i wzrostem ilości sprzedanych samochodów narodziła się potrzeba stworzenia indywidualnej formuły sprzedaży samochodów dla kluczowych klientów.

Pisząc strategię projektu sprzedaży indywidualnego zamówienia pod nazwą Auto Meritum Concept postanowiliśmy sobie za cel stworzenie miejsca oraz jakości obsługi porównywalnej do klasy super premium takich marek jak Lamborghini, Bentley czy Ferrari.

Innowacyjna kreacja showroomu

Głównym dylematem z którym przyszło się nam zmierzyć to:

Jak stworzyć ekskluzywny showroom stanowiący kluczowy element klasy super premium w typowym budynku biurowym stanowiącym obecną siedzibę firmy?

Zaprojektowaliśmy ekspozycję samochodu w centralnym miejscu oraz dedykowane oświetlenie które następnie było przez nas modyfikowane aby stworzyć całkowicie nową prezentację pojazdów na indywidualne zamówienie która zachwyci nawet najbardziej wymagających klientów. Przeprowadziliśmy dokładną analizę konkurencji i dzięki temu opracowaliśmy nową i spójną identyfikację wizualną zarówno conceptu jak i pozostałych brandów grupy Auto Meritum.

Przez cały początkowy czas wdrożenia projektu indywidualnego zamówienia opiekowaliśmy się klientem pod każdym względem. Regularnie tworzyliśmy wartościowy content w postaci angażujących treści, atrakcyjnej fotografii produktowej oraz dbaliśmy o całą kampanie video marketingu promująca innowacyjną formę zakupu samochodów używanych

Innowacyjna kreacja showroomu

Głównym dylematem z którym przyszło się nam zmierzyć to:

Jak stworzyć ekskluzywny showroom stanowiący kluczowy element klasy super premium w typowym budynku biurowym stanowiącym obecną siedzibę firmy?

Zaprojektowaliśmy ekspozycję samochodu w centralnym miejscu oraz dedykowane oświetlenie które następnie było przez nas modyfikowane aby stworzyć całkowicie nową prezentację pojazdów na indywidualne zamówienie która zachwyci nawet najbardziej wymagających klientów. Przeprowadziliśmy dokładną analizę konkurencji i dzięki temu opracowaliśmy nową i spójną identyfikację wizualną zarówno conceptu jak i pozostałych brandów grupy Auto Meritum.

Przez cały początkowy czas wdrożenia projektu indywidualnego zamówienia opiekowaliśmy się klientem pod każdym względem. Regularnie tworzyliśmy wartościowy content w postaci angażujących treści, atrakcyjnej fotografii produktowej oraz dbaliśmy o całą kampanie video marketingu promująca innowacyjną formę zakupu samochodów używanych

Wirtualne narzędzia sprzedaży

Analizując wszystkich dotychczasowych klientów firmy Auto Meritum dowiedzieliśmy się że znaczna ich ilość pochodziła z poza województwa małopolskiego.

Pokazało to że kluczowym elementem projektu jest stworzenie conceptu zarówno w formie stacjonarnej jak i w wirtualnej rzeczywistości w której klienci nawiążą pierwszy kontakt z innowacyjną formą sprzedaży samochodów. Realizacje tego etapu podzieliliśmy na dwa kierunki naszych działań.

1. Strona Internetowa

Stronę wizerunkową połączyliśmy ze sklepem internetowym tworząc platformę sprzedaży wirutalnego salonu samochodowego wyznaczając tym samym nowy standard sprzedaży samochodów używanych w Polsce.

2. Social media

Media społecznościowe natomiast zostały podzielone ze względu na dedykowany content marketingowy zgodny z formą prezentowanej komunikacji na poszczególnych kanałach.

Wirtualne narzędzia sprzedaży

Analizując wszystkich dotychczasowych klientów firmy Auto Meritum dowiedzieliśmy się że znaczna ich ilość pochodziła z poza województwa małopolskiego.

Pokazało to że kluczowym elementem projektu jest stworzenie conceptu zarówno w formie stacjonarnej jak i w wirtualnej rzeczywistości w której klienci nawiążą pierwszy kontakt z innowacyjną formą sprzedaży samochodów. Realizacje tego etapu podzieliliśmy na dwa kierunki naszych działań.

1. Strona Internetowa

Stronę wizerunkową połączyliśmy ze sklepem internetowym tworząc platformę sprzedaży wirutalnego salonu samochodowego wyznaczając tym samym nowy standard sprzedaży samochodów używanych w Polsce.

2. Social media

Media społecznościowe natomiast zostały podzielone ze względu na dedykowany content marketingowy zgodny z formą prezentowanej komunikacji na poszczególnych kanałach.

Czas na komunikację z klientami

Tak obszerny i zarazem innowacyjny projekt musiał mieć odpowiednią prezentację podczas wejścia na krajowy rynek samochodów używanych.

Stworzyliśmy specjalną kampanie reklamową przedstawiającą cały schemat indywidualnego zamówienia wraz z korzyściami jakie klient otrzymuje wybierając tą formę zakupu pojazdu. Opracowaliśmy harmonogram działań promocyjnych z uwzględnieniem podziału na poszczególnych producentów aby zmaksymalizować zyski poprzez zwiększenie współczynnika konwersji sprzedaży.

Do pomiaru wyników prowadzonych kampanii na poszczególnych kanałach wykorzystaliśmy wszystkie dostępne narzędzia tj. Google Analytics, HubSpot, Senuto oraz Facebook marketing platform.

Czas na komunikację z klientami

Tak obszerny i zarazem innowacyjny projekt musiał mieć odpowiednią prezentację podczas wejścia na krajowy rynek samochodów używanych.

Stworzyliśmy specjalną kampanie reklamową przedstawiającą cały schemat indywidualnego zamówienia wraz z korzyściami jakie klient otrzymuje wybierając tą formę zakupu pojazdu. Opracowaliśmy harmonogram działań promocyjnych z uwzględnieniem podziału na poszczególnych producentów aby zmaksymalizować zyski poprzez zwiększenie współczynnika konwersji sprzedaży.

Do pomiaru wyników prowadzonych kampanii na poszczególnych kanałach wykorzystaliśmy wszystkie dostępne narzędzia tj. Google Analytics, HubSpot, Senuto oraz Facebook marketing platform.

Podsumowanie naszych działań

Od początku współpracy z Auto Meritum obserwujemy znaczący wzrost przychodów firmy w stosunku rocznym. W ciągu roku zanotowaliśmy wzrost o ok. 40%. W lutym wzrost przychodów osiągnął wartość aż 80%. Najbardziej cieszy nas, że mimo początkowo sceptycznego nastawienia, Klient przekonał się do zaproponowanych przez nas rozwiązań.

W trakcie naszej współpracy udało się dostarczyć bardziej wartościowy ruch na stronie internetowej. Zwiększył się współczynnik konwersji, dzięki czemu udało się dotrzeć do szerszego grona klientów. Właściciel Auto meritum był w szoku, widząc że przychody z ruchu organicznego w najlepszym miesiącu osiągały ponad 80%.

Podsumowanie naszych działań

Od początku współpracy z Auto Meritum obserwujemy znaczący wzrost przychodów firmy w stosunku rocznym. W ciągu roku zanotowaliśmy wzrost o ok. 40%. W lutym wzrost przychodów osiągnął wartość aż 80%. Najbardziej cieszy nas, że mimo początkowo sceptycznego nastawienia, Klient przekonał się do zaproponowanych przez nas rozwiązań. W trakcie naszej współpracy udało się dostarczyć bardziej wartościowy ruch na stronie internetowej. Zwiększył się współczynnik konwersji, dzięki czemu udało się dotrzeć do szerszego grona klientów. Właściciel Auto meritum był w szoku, widząc że przychody z ruchu organicznego w najlepszym miesiącu osiągały ponad 80%.
Date:
Category: