Wdrażamy strategie sprzedaży, które generują zyski

Przemyślana strategia sprzedaży pozwoli dotrzeć do klientów bezpośrednio zainteresowanych Twoimi produktami.

Ułatwi zbudowanie bazy klientów oraz poznanie ich preferencji zakupowych. Dzięki nawiązywaniu bezpośredniego kontaktu z odbiorcami, dowiesz się także sporo na temat konkurencji.

Gwarancja skuteczności strategii marketingowej

Tworzymy indywidualny projekt strategii sprzedaży z gwarancją skuteczności za 199 zł/mc.

Specjalizujemy się w obsłudze wszystkich firm z branży AUTOMOTIVE.

Działając od kilkunastu lat w branży motoryzacyjnej wiemy, czego oczekują Twoi klienci.Przez te lata udało nam się dobrze poznać grupy docelowe niemal każdego biznesu związanego z branżą automotive. Już na etapie analizy przekonasz się jak łatwo skierować Twoją firmę na właściwą drogę.

Definiowanie profilu docelowego firmy

Opracowanie strategii sprzedaży rozpoczynamy od zdefiniowania profilu docelowego firmy.

Niezależnie od tego w jakiej branży sektora automotive działasz, zapotrzebowanie na Twoje produkty i usługi wynika w dużej mierze z technologii produkcji zastosowanej przy konstruowaniu pojazdów.

Ściślej rzecz ujmując z niedoskonałości poszczególnych elementów oraz tego, że z czasem po prostu się zużywają i wymagają wymiany.

Klienci warsztatu będą oczekiwali możliwości przeprowadzenia technicznego przeglądu samochodu, ale też skorzystają z opcji wymiany zużytych elementów na nowe.

Nie wystarczy zatem sama diagnostyka, ponieważ warsztat powinien oferować kompleksową usługę.

+ Czytaj więcej

Prowadząc warsztat samochodowy w którym świadczysz profesjonalną diagnostykę pojazdów nie powinieneś zatem rezygnować z podstawowych usług, które klienci mogą znaleźć w każdym warsztacie. To właśnie one pełnią jedną z ważniejszych funkcji marketingowych utrzymujących klientów, którzy regularnie wracają do Twojej firmy, w której znajdą wszystkie potrzebne usługi od wymiany części, przez wulkanizację opon, oczyszczanie klimatyzacji, po wymianę szyb, naprawę elektroniki samochodowej i wiele innych. Profil docelowy takiej firmy zdefiniujemy wówczas jako diagnostyka, naprawa, konserwacja i wymiana elementów w pojazdach używanych dla grupy docelowej klientów, którym zależy na utrzymaniu samochodów w dobrym stanie technicznym i bezpieczeństwie użytkowania.

Segmentacja klientów firmy

Usługi dla klientów indywidualnych i biznesowych w sektorze automotive pod wieloma względami bardzo się różnią.

Podstawową różnicą jest oczywiście cena, wynikają przede wszystkim z zakresu usług, który zazwyczaj jest dużo bardziej rozbudowany niż w przypadku klienta indywidualnego oraz ze względu na rodzaj zastosowanych narzędzi i czas pracy konieczny do wykonania danych usług.

Klient indywidualny chętniej skorzysta z bardziej ekonomicznej technologii lub tańszych materiałów, ponieważ dla jego potrzeb będą one w zupełności wystarczające.

Przykładem może być tutaj strona internetowa. Lokalna firma oferująca usługi detailingowe nie będzie potrzebowała rozbudowanego sklepu internetowego oferującego sprzedaż na cały świat oraz reklamy o globalnym zakresie, które mogą okazać się niezbędne w przypadku olbrzymiej hurtowni części samochodowych.

Katalog produktów i usług

Jeśli zależy Ci na dotarciu do jak największej grupy klientów powinieneś zadbać o właściwe pogrupowanie i sklasyfikowanie produktów i usług Twojej firmy.

Katalog produktów i usług powinien być przejrzysty i zrozumiały dla każdego klienta, a nie tylko dla eksperta w branży automotive.

W przypadku gdy opisy będą zbyt specjalistyczne i nastawione jedynie na specyfikację techniczną, może to zniechęcić laików i uniemożliwić zaspokojenie ich potrzeb.

Co powinien zawierać opis usług możemy przedstawić w kilku punktach:

01

Czym jest i na czym polega usługa?

02

Do kogo jest skierowana?

03

Jaki jest zakres danej usługi?

04

Możliwość wyboru rodzaju usługi

05

Jak wygląda proces realizacji danej usługi?

06

Jakie korzyści uzyska klient po skorzystaniu z usługi?

Co wyróżnia nasze projekty strategii sprzedaży?

Szukasz kompetentnej firmy aby wykonała dla Ciebie usługę?

A może warto pomyśleć o kompleksowym rozwiązaniu Twojego problemu czy potrzeby!

Projekt AUTOMOTIVE to rozwiązanie oferujące produkty i usługi wraz z ich obsługą czy wdrożeniem. Innowacja naszego projektu polega na tym iż dostarczamy gotowy produkt lub usługę z gwarancją jej skuteczności.

Uruchom silnik projektu AUTOMOTIVE

Bezpłatna konsultacja z ekspertem o strategii sprzedaży

Jeśli nie wiesz, jaka strategia najlepiej sprawdzi się w Twojej firmie, skontaktuj się z nami i umów na bezpłatną konsultację ze specjalistą, który pomoże Ci dobrać właściwą strategię marketingową.

Bezpłatna konsultacja z ekspertem

Przykładowe pakiety strategii sprzedaży

Strategia sprzedaży jest to bardzo rozbudowana oraz indywidualna usługa. Z tego powodu nie chcemy ograniczać naszych klientów gotowymi pakietami. Poniżej znajdują się przykładowe pakiety które zostały skonfigurowane przez nas dla naszych klientów.

Basic

199zł

/ msc

Możliwość płatności jednorazowej. Przy płatności jednorazowej cena wynosi 1.999 zł.

Standard

399zł

/ msc

Możliwość płatności jednorazowej. Przy płatności jednorazowej cena wynosi 3.999 zł.

Pro

599zł

/ msc

Możliwość płatności jednorazowej. Przy płatności jednorazowej cena wynosi 5.999 zł.

.

Indywidualny projekt strategii sprzedaży

Potrzebujesz czegoś więcej? W takim razie indywidualny projekt strategii sprzedaży jest właśnie dla Ciebie.

Jeżeli potrzebujesz jeszcze bardziej zaawansowanego projektu to skontaktuj się z nami, a my prześlemy Tobie indywidualną wycenę wraz z naszym pomysłem!

Opracowanie kanałów sprzedaży

Kanały sprzedaży to inaczej drogi, którymi możesz dotrzeć do klientów, zainteresować ich Twoimi produktami i usługami oraz zachęcić do zakupu.

Z kolei sam sposób komunikacji jest dostosowany do danego kanału komunikacji, w którym będziesz chciał pozyskać zainteresowanie odbiorców.

Sposób komunikacji określamy mianem contentu, czyli tematyki przekazu mającego przyciągnąć uwagę klientów. Każda firma ma swoje kanały sprzedaży, w których należy wykorzystać odpowiedni content.

Tworząc ścieżki zakupowe klientów warto pamiętać o kanałach sprzedaży bezpośredniej, jak choćby:

1) Cold visiting – wizyta u klienta, podczas której prezentujesz mu swoją ofertę, 2) Cold calling – prezentacja oferty przez telefon, 3) Cold mailing – oferta wysyłana mailowo, 4) Cold SMS – wiadomości tekstowe

01

Częściej będziesz prawdopodobnie korzystał z kanałów online (wirtualne) i offline (rzeczywiste). Wśród kanałów wirtualnych możemy wyróżnić:

1) Sklepy internetowe, 2) Social media (Facebook, Instagram), 3) Portale ogłoszeniowe (OtoMoto, Allegro, Gratka), 4) Wyszukiwarki internetowe (Google),

02

Do kanałów sprzedaży offline zaliczamy:

1) Event marketing (targi motoryzacyjne, imprezy branżowe, giełdy), 2) Prezentację produktów i usług (galerie, stoiska handlowe), 3) Reklama zewnętrzna (banery, billboardy), 4) Promocja w prasie

03
01

Poszukiwanie klientów

Wyszukujemy osoby i firmy potencjalnie zainteresowane Twoimi produktami. Tworzymy bazę klientów, do których następnie będzie można kierować konkretną ofertę handlową. Selekcjonujemy jednostki, które spełniają kryteria określone w profilu potencjalnego klienta.

02

Nawiązanie kontaktu

Rozpoczynamy budowanie relacji z klientem. Staramy się nawiązać z nim pozytywną relację, poznając jego typ osobowości i dostosowując do niego swoje działania.

03

Analiza potrzeb

Nawiązując relację dążymy do poznania potrzeb i oczekiwań klienta. Zrozumienie klienta sprawia, że czuje się on ważny i szanowany, a to znacznie zwiększy szansę na sprzedaż produktów i usług.

04

Prezentacja

Prezentujemy nie tylko produkty i usługi, ale również firmę, która je sprzedaje. Stawiamy na transparentność, aby klient sam mógł przekonać się co i od kogo kupuje. Prowadzimy prezentację w taki sposób, aby zapadła w pamięć.

05

Rozwianie wątpliwości

Rzadko zdarza się aby klient nie miał wątpliwości dotyczących zakupu. Zawsze staramy się je rozwiać dostarczając konkretnych argumentów w postaci pozytywnych recenzji lub referencji od innych zadowolonych klientów.

06

Finalizacja sprzedaży

Zależy nam aby każdy proces sprzedaży kończył się sfinalizowaniem transakcji. Aby to ułatwić proponujemy możliwość bezpłatnego przetestowania danego produktu lub usługi. W żaden sposób nie zobowiązuje to do zakupu, a potrafi zdziałać cuda. Zadowolony klient o wiele chętniej kupi dany produkt i prawdopodobnie skorzysta z naszych usług ponownie.

Definiowanie profilu docelowego firmy

Jeśli zależy Ci na osiągnięciu założonych planów konieczne będzie wdrożenie opracowanej strategii i procesów sprzedaży przez cały dział sprzedaży oraz kontrola podejmowanych działań. Kontrolę powinieneś rozpocząć od sprawdzenia działania planów sprzedażowych.

Chodzi o kontrolę wdrożenia procesu sprzedaży oraz obsługi klienta, sprawdzenie działań wykonywanych przez sprzedawców oraz ich modyfikacja, aby osiągnąć założone cele sprzedażowe.

Na zakończenie analizuje się ilość sprzedanych towarów i usług.

Prognozowanie sprzedaży

Twoja historia sprzedaży pokazuje jakie przychody osiągnęła firma w danym okresie rozliczeniowym.

Na podstawie okresów rozliczeniowych tworzy się raport prognozowania sprzedaży stanowiący fundament planu sprzedaży.

Prognozowanie sprzedaży nie powinno opierać się tylko na jednym czynniku warunkującym sprzedaż, ponieważ w różnych miesiącach wpływ na popyt Twoich produktów i usług mogą mieć różne czynniki zewnętrzne, takie jak:

01

Sezonowość danej usługi

02

Zapotrzebowanie na dany produkt lub usługę

03

Czas wykonania usługi

04

Podobny okres rozliczeniowy w roku ubiegłym

05

Wydarzenie o charakterze ogólnopolskim

06

Trendy w branży motoryzacyjnej

Strategia sprzedaży pełna korzyści

Większa szansa na nawiązanie kontaktu

Oprócz kontaktu z klientem pozwalającego pozyskać wiele istotnych informacji na temat jego preferencji zakupowych, dowiesz się także wiele na temat konkurencji. Pozwoli to przygotowywać skuteczniejsze oferty, które częściej będą kończyły się finalizowaniem transakcji.

Częstsze decyzje zakupowe

Badacze z firmy Gartner dowiedli, że znacznie chętniej kupujemy coś od ludzi. Okazuje się, że kontakt z człowiekiem częściej przekłada się na decyzje zakupowe. Właśnie dlatego ważne jest aby precyzyjnie określić, kto i na jakim etapie ma kontaktować się bezpośrednio z klientem.

Wzrost sprzedaży

Badania przeprowadzone przez Sales Managment Association pokazują, że zarówno duże jak i mniejsze przedsiębiorstwa, które wdrożyły dobrze dobrane procesy sprzedaży, zwiększyły sprzedaż o blisko 30%.

Skorzystaj z naszego doświadczenia

Livestream shopping to zakupy internetowe dokonywane w czasie rzeczywistym, przy użyciu przez sprzedających tzw. relacji na żywo lub inaczej live’ów. Kupujący wówczas mają możliwość poproszenia sprzedających o pokazanie produktu, zadawania pytań odnośnie produktu oraz, co najważniejsze, kupienia produktu. Większość z nas, o ile nie każdy, przynajmniej kojarzy Telezakupy Mango, a może nawet kiedyś dokonał w ten sposób zakupów. Live streaming shopping działa na podobnych zasadach, z tą różnicą, że nie w telewizji a w Internecie. Co więcej, można śmiało stwierdzić, że livestream shopping jest także elementem social commerce. Głównie dlatego, że bardzo często takie streamy sprzedażowe na żywo mają miejsce na przykład na Facebooku lub Instagramie.

Nowe technologie stwarzają duże możliwości dla branży motoryzacyjnej. Nie chodzi tu tylko o kwestie poprawy bezpieczeństwa czy innowacji w samym pojeździe, ale także o obszar związany z promocją swojej marki i poprawą obsługi klienta. Komunikacja e-mail oraz SMS to szansa na wzmocnienie komunikacji z aktualnym i potencjalnym klientem. Zgodnie z danymi pochodzącymi z badania AdEx 2021’Q1, cyklicznie przeprowadzonego przez IAB Polska oraz PwC, wartość wydatków na reklamę online w pierwszym kwartale 2021 roku, w porównaniu z pierwszym kwartałem 2020 roku, wzrosła w Polsce o 17 proc. (z 1,150 mln zł na 1,343 mln zł). Dynamika tego sektora pokazuje, jak ogromną rolę odgrywa marketing w polskiej, coraz bardziej konkurencyjnej gospodarce. Na podium reklamodawców, których udział w rynku reklamy online jest największy, branża motoryzacyjna zajmuje – z wynikiem 7 proc. – czwarte miejsce.

Sprawdź nasze najlepsze projekty

Zainteresowały Cię nasze projekty strategii sprzedaży?

Wyślij do nas zapytanie i otrzymaj 10% rabatu na projekt strategii sprzedaży


Najczęściej zadawane pytania...

Czy moja firma potrzebuje procesu sprzedaży?

Jeśli masz problem z dotarciem do klientów, a Twoje oferty nie przekładają się na sprzedaż w zadowalający sposób, to z pewnością warto opracować skuteczny proces sprzedaży. Może to zwiększyć sprzedaż nawet o 30%.

W jaki sposób proces sprzedaży wpłynie na mój biznes?

Przemyślany proces sprzedaży pozwoli dotrzeć do klientów bezpośrednio zainteresowanych Twoimi produktami. Ułatwi zbudowanie bazy klientów oraz poznanie ich preferencji zakupowych. Dzięki nawiązywaniu bezpośredniego kontaktu z odbiorcami, dowiesz się także sporo na temat konkurencji.

Dlaczego warto zlecić opracowanie procesu sprzedaży grupie Projekt Automotive?

Kilkanaście lat doświadczenia w branży motoryzacyjnej pozwoliło nam poznać grupy potencjalnych klientów, którzy mogą być zainteresowani Twoim biznesem. Już na etapie analizy procesu sprzedaży jesteśmy w stanie wyeliminować większość trudności związanych z niską skutecznością ofert, które kierujesz do klientów. Pomagamy dobrać proces sprzedaży w taki sposób abyś nigdy nie pozostał w tyle za konkurencją.

Oddział Kraków
Oddział Łódź
Oddział Bydgoszcz
Oddział Kraków
Oddział Łódź
Oddział Bydgoszcz